1. Poszukiwaliśmy informacji na temat prądu – filmy, czasopisma, albumy, książki, zdjęcia.
2 Wyeksponowaliśmy w sali kącik „Centrum Badawczego” – a w nim druty różnej długości i grubości, różnego typu włączniki, przyciski, oprawki od gniazdek, elektroniczna gra planszowa dla dzieci , kartki papieru, kredki, książki itp.
3. Uczestniczyliśmy w „burzy mózgów” na temat : Co to jest prąd ? , Co by było gdyby… , zamieściliśmy nowe wyrazy związane z tym tematem, rozwiazywaliśmy zagadki .
4. Gościliśmy w naszym przedszkolu pana elektryka.
5. Konstruowaliśmy proste obwody elektryczne
6. Wybraliśmy się na wycieczki do :
• do sklepu ze sprzętem elektrycznym,
• poszukiwaliśmy wiatraków,
• do miejsc, w których zobaczyć można kolektor słoneczny ( teren prywatnej posesji) – rozmawialiśmy o tym, jak ważne jest dla środowiska pozyskiwanie naturalnej energii z wiatru czy słońca
7. Samodzielnie wykonaliśmy wiatraki – nasze małe elektrownie wiatrowe